Fotograf evropského renomé pořádá v jeho oblíbeném prostoru již třetí výstavu. Tři a čtyřicet dosud nepublikovaných velkoformátových snímků zaujímají ušlechtilé akty a přírodní scenérie. V průběhu léta by se kolekce měla objevit také ve Francii, kde Brunclík částečně žije a působí. Pracuje s běžnou fotografickou technikou, bez světelných filtrů, ořezu a jiných úprav. V Mánesu je možné výstavu Paralely spatřit každý den měsíce března 2018.
Fotograf evropského renomé pořádá v jeho oblíbeném prostoru již třetí výstavu. Tři a čtyřicet dosud nepublikovaných velkoformátových snímků zaujímají ušlechtilé akty a přírodní scenérie. V průběhu léta by se kolekce měla objevit také ve Francii, kde Brunclík částečně žije a působí. Pracuje s běžnou fotografickou technikou, bez světelných filtrů, ořezu a jiných úprav. V Mánesu je možné výstavu Paralely spatřit každý den měsíce března 2018.
Oproti předchozím výstavám je novinkou, že autor dává svým dílům názvy. Dříve jen určoval geografii u krajin. “Jsou spíše z orientačních důvodů, aby bylo jasné o jaké fotografii se bavíme. Mnoho názvů vymysleli mí kamarádi,” říká Pavel Brunclík. Prozrazuje také, že je stydlivý a kromě krajin pracuje jen v ateliéru.
Jedná se o jeho třetí projekt ve výstavní síni Mánes. V roce 2011 pořádal výstavu Portréty. Předchozí výstava byla Geometrie nahoty nafocená s baletem Národního divadla. V knize Portréty ztvárnil 46 českých osobností. “Portrétující fotograf nemůže na rozdíl od malíře obcházet vnější podobu fotografovaného, a proto se musí soustředit na povrch a na to, co se v něm odehrává. Fotografie dosvědčuje, že tato chvíle tu skutečně byla, je však skutečností jen na fotografii,” uvedl jeden z portrétovaných, filosof Miroslav Petříček. .
Mediální rozhovory s fotografem Brunclíkem často vede novinář Karel Hvížďala, který se zahájil výstavu v Mánesu slovy: “Nikdy mu nejde jen o samotný sexuální symbol, ale spíš o sofistikovanější a tajemnější erotický symbol. Při vstupu do jeho fotografií nás nutí, abychom si uvědomili, že svět je jiný, než jak ho povrchně vidíme.”
Výstava potrvá v průběhu celého měsíce března. Je přístupná od pondělí do pátku mezi 10,30 a 18,30 a o víkendu mezi 10,30 a 20 hodinou. Vstupné činí 70 korun, snížené 40 a rodinné 140 korun. Děti do 12 let a osoby ZTP mají vstup zdarma. K dispozici je katalog za 350 korun i dřívější publikace.
Fotograf Pavel Brunclík (1950), žijící střídavě ve Francii a v ČR, se po 11 letech vrací do velké síně Mánesa. Výstava velkoformátových fotografií je výběrem z dosud nepublikovaných fotek s tématy ženy a krajiny. Je jedním ze současně žijících českých fotografů známých v Čechách, i v cizině. V jeho širokém repertoáru se prolíná komerční reklamní fotografie s fotografií architektury, aktu a krajiny. Fotografuje to, co vidí a jak to vidí. Přirozenost je podstatou jeho práce. Používá rád běžnou fotografickou techniku, přirozené světlo nezkreslené pomocnými filtry a výsledné fotografie nikterak neupravuje – a to ani ořezem. Je to silný smysl pro detail, kontrast barev a dramatickou kompozici, které dodávají jeho snímkům silnou vnitřní tenzi a vtahují tak diváka do záběru.