Ve smíchovské galerii Portheimka probíhá do 29. října 2017 výstava Sochy Jasana Zoubka. Je velmi inspirující se u každého díla z kamene, kovu či dřeva zastavit a pozorovat jeho strukturu a nenápadné drobnosti na povrchu. Autor patří k nejvýraznějším představitelům české postmoderny.
Ve smíchovské galerii Portheimka probíhá do 29. října 2017 výstava Sochy Jasana Zoubka. Je velmi inspirující se u každého díla z kamene, kovu či dřeva zastavit a pozorovat jeho strukturu a nenápadné drobnosti na povrchu. Autor patří k nejvýraznějším představitelům české postmoderny.
Na vernisáži zazněl také záměr městské části galerii ukončit. “Zatím podle instrukcí je tato výstava jedna z posledních. Byť jsme už na konci druhé sezóny velmi úspěšných výstav, Praha 5 si myslí, že bude lepší, když se to tu zakonzervuje muzeem skla Sovových mlýnů,” sdělila ředitelka galerie.
Kurátor výstavy a Zoubkův dlouholetý spolupracovník Radan Wagner zazpomínal na společné projekty. Zakládali uměleckou skupinu Tunel, pořádali v tandemu řadu výstav a dokonce měli bluesovou kapelu. “Jasan se nesnaží zbytečně experimentovat. Jde spíše do hloubky podstaty a snaží se svou prací splynout a s vyšším řádem intimně takto rozmlouvat. Tiše, dlouze a s pokorou,” uvedl Radan Wagner.
Jasana Zoubka kvůli nemoci zastoupila jeho žena a vyřídila autorův pozdrav. Předseda komise pro kulturu Michal Bednář zdůraznil vztah k přírodním materiálům a to, že se tyto sochy neokoukají.
Jasan Zoubek se narodil 4. března 1956 v Praze jako syn sochařů Evy Kmentové a Olbrama Zoubka. Po gymnáziu se neúspěšně hlásil na studium scénografie. Živil se současně dělnickými profesemi a výtvarnou prací. Teprve po roce 1989 se mohl začít věnovat naplno svobodnému povolání sochaře. Od roku 1992 je členem Spolku výtvarných umělců Mánes. Jeho výstavy, kterých uspořádal ke třem desítkám, často mívají strohé názvy jako Kresby, Objekty či Kameny.