První říjnový den zahájila výstavu intuitivního dokumentu architektury dvacátého století fotografka Andrea Thiel Lhotáková v Prague Gallery. Kromě umění naleznete v přízemí neobarokního domu na rohu I. P. Pavlova a Legerovy ulice také přehlídku koupelnového designu. V tomtéž domě se dochoval také secesní skvost a je jím někdejší kavárna Sport.
První říjnový den zahájila výstavu intuitivního dokumentu architektury dvacátého století fotografka Andrea Thiel Lhotáková v Prague Gallery. Kromě umění naleznete v přízemí neobarokního domu na rohu I. P. Pavlova a Legerovy ulice také přehlídku koupelnového designu. V tomtéž domě se dochoval také secesní skvost a je jím někdejší kavárna Sport.
Pokud si chcete zajít na uměleckou výstavu, pak může prostředí showroomu firem koupelnového vybavení zprvu vyvolávat rozpaky. Kvalitní švýcarská značka vás však snadno zaujme designem a celý prostor je vkusně koncipován jako galerie včetně stropních průniků denního světla. Na zdech instalované pisoáry navozují úsměvnou myšlenku, že mystifikace Fontána od Marcela Duchampa byla dovedena k dokonalosti.
Prague Gallery je v provozu od roku 2014 a vystřídala se tu řada uměleckých výstav. Některé sochy Martina Trpáka zůstaly v různých částech prostoru z minulého výstavy “Hledání… forem?” doposud. V rámci festivalu Den architektury 2017 proběhla vernisáž, komentované prohlídky budovy a otevřena byla i vyhlídka ze střechy v šestém patře.
Výstava fotografií Andrei Thiel Lhotákové s názvem Monumenty se zaměřuje na významné domácí stavby dvacátého století. Zahájil ji teoretik architektury Adam Gebrian. Záběry vytržené z kontextu a pouze částečně zaostřené podle něho umožňují soustředění na podstatné věci a nepřehlcují diváka detaily. Autorka pracuje způsobem intuitivního dokumentu bez předem daného záměru. “Všechny stavby jsem už dlouho znal a najednou je vidím jinak. Jakoby se znovu vynořovaly v myslích svých autorů. Jsou miniaturní, jen část se vynořila jasně, zbytek je pouhý stín - nejasná silueta. Ano, tak nějak se to děje při vzniku domu,” uvádí přední český architekt Martin Rajniš ve svém komentáři k výstavě Monumenty.
Za pozornost stojí i budova v níž se galerie nachází. Rohový neobarokní dům se začal stavět v roce 1896 a od roku 1900 v něm Alfréd Gráf provozoval hotel. Za komunistického režimu zde hotel zůstal s názvem Kriváň. Z interiérů se zachovala pouze bývalá secesní kavárna v přízemí, která dnes slouží jako vstupní hala. Můžeme tu obdivovat vzácné intarzie s perletí na dřevěných stěnách. Projekt showroomu s galerií navrhl italský designér Roberto Palomba a český architekt Michal Janků. Ten také zajišťoval úpravy fasády a některé přeměny pro účely administrativní budovy. Fragmenty původních interiérů jako dlaždice, části zábradlí a ostění jsou vystavené v přízemní části schodiště.