Podpořte násNewsletter Inzerujte u nás

  • English (UK)
  • Výstavy
    • Probíhající výstavy
    • Probíhající a budoucí výstavy
    • Budoucí výstavy
    • Všechny výstavy
  • Galerie
    • Tuzemské výstavní galerie
    • Zahraniční výstavní galerie
  • Publicistika
    • Zprávy
    • Recenze
    • Rozhovory
    • Téma
    • Umělci
    • Knihy
    • Varia
  • Události
  • Skupina F
  • Videa
  • Ke stažení
  • O nás
  • Newsletter
  • Inzerujte u nás
  • Podpořte nás
  • Výstavy
    • Probíhající výstavy
    • Probíhající a budoucí výstavy
    • Budoucí výstavy
    • Všechny výstavy
  • Galerie
    • Tuzemské výstavní galerie
    • Zahraniční výstavní galerie
  • Publicistika
    • Zprávy
    • Recenze
    • Rozhovory
    • Téma
    • Umělci
    • Knihy
    • Varia
  • Události
  • Skupina F
  • Videa
  • Ke stažení
  • O nás
  • Newsletter
  • Inzerujte u nás
  • Podpořte nás
  • Domů
  • Všechny výstavy

After Rembrandt: Jan Uldrych

Národní galerie v Praze - Šternberský palác, Hradčanské náměstí 15, Praha 1 

10. května 2017 - 10. září 2017

 
  • Domů
  • Všechny výstavy

After Rembrandt: Jan Uldrych

Národní galerie v Praze - Šternberský palác, Hradčanské náměstí 15, Praha 1 

10. května 2017 - 10. září 2017

Komorní projekt After Rembrandt postupně představil díla devíti českých umělců vytvořená jako umělecká reflexe Rembrandtovy malby. Tato recepce / či apropriace / starých mistrů je v  umění standardním jevem a atraktivním žánrem propojujícím tzv. staré umění s uměním současným. Cílem je poukázat na to, že staré umění je stálým inspiračním zdrojem pro nové generace umělců, že má svůj potenciál.

Jan Uldrych  (* 1983 )

Posledním dílem tohoto projektu je malba Jana Uldrycha (* 1984), který studoval v ateliéru klasických malířských technik na AVU (2003–2009). Jeho vytříbená malířská technika je pro něho prostředkem k vyjádření konfrontace s realitou.

Ve své reinterpretaci Rembrandtova Učence jsem plně potlačil vizuální podobu „orientálce“, představitele poznání a tajných nauk. Hermetismus se po staletí prolínal s různými mystickými proudy a vycházel patrně i z nejstarších kultů magických hub. Etnobotanik Terence McKenna obhajoval vliv psilocybinové houby na vývoj abstraktního myšlení a řeči. Podoba mycelia s neurální sítí mozku a symbiotická povaha hub mě přivedla k úvahám o povaze gnoze a k názvu Anima Mundi - houba jako hybatel lidského poznání. Gesto levé ruky Učence považuji za myšlenkové i kompoziční centrum obrazu. Ve své malbě jsem střed umístil totožně a vyzařování myšlenek transformoval do paprsčitého uspořádání linií, které vycházejí z fotograficky přesného záznamu otisku spórů hub. 

Národní galerie Praha, Šternberský palác


 

 

Dolákova 536/24, Praha 8
Tel. +420 777 800 383

Číslo účtu: 1035370305/5500

Copyright © 2021 České galerie.
Všechna práva vyhrazena! výstavy

Naši partneři

Podpořte nás

Nastavit cookies

 

vystavnik