V sebezpytném autoportrétu Som zamindrákovaný kokot či konkretistické textové variaci Nebudem najlepší a najznámejší slovenský umelec! bourá čelním nárazem společensky ustálený a svatě hájený status umělců a dalších „lidí od umění“, kteří často bývají jen prodavači s teplou vodou a nemají sílu si to přiznat.
Podobně si bere na mušku i kurátory, nedotknutelné demiurgy uměleckého světa, když jim do výstavy na téma „politika v umění“ přispěje umělohmotným ubrusem s lakonickým vzkazem: Velkú piču viete o politike.
V čistě textové sérii Čo mi pomohlo, keď…, kde se svěřuje se svými vlastními slabostmi a závislostmi, sahá záměrně po zcela neuměleckých prostředcích. S pomocí v podstatě terapeutických zápisků se snaží do umění vrátit intimitu a možnost kolektivního spoluprožívání.
V posledním desetiletí se potom Frešo obrací k trojrozměrným objektům, které nás zdánlivě vrací k donekonečna recyklované tradici ready-made a k světově kanonizované minimalistické estetice. Ve skutečnosti jsou však nahlodané virem sžíravého humoru a absurdity: štafle paralyzovala lepící páska, koberec opouští podlahu a ubíhá kamsi po stěně a z provozu vyřazené výtahové kabiny nazvané imperativně Stop Eastern European Conceptual Art! se svobodně pohybují na kolečkách.
Radikální instalace Tak tomu hovorím socha – čtyřmetrový trám nepatřičně trčící ze zdi do galerijního prostoru – pak znejistělého diváka nutí doslova překročit či obejít zaběhnutá klišé a zamyslet se společně s Viktorem Frešem, jakými cestami by se mohlo současné umění vymotat ze slepých uliček.