Zážitek z kompozice světel a hudby nabízí dílo vizuální umělkyně Jany Babincové a designérky a hudebnice Pavly Nešverové v industriálním prostoru Galerie Kostka při MeetFactory na Smíchově. Je zde přístupný denně od 13 do 20 hodin a dále podle večerního programu. Výstava potrvá přesně měsíc do 27. srpna 2017.

Náročný projekt audiovizuální instalace vznikl jako intuitivní hra, která si klade vlastní zákony. Příprava zabrala autorkám jeden rok. Jako základ pro hudební kompozici byla použita varhanní hra z evangelického kostela U Salvátora. Kódovací princip je popsán v publikaci, která je na místě k nahlédnutí.

“Vizualizace zvuku je tak abstraktní pojem, který nabízí tolik možností  vyjádření, že je třeba si v tom najít nějaký zákon, o který by se dalo alespoň v začátku opřít,” popisuje Pavle Nešverová.

Obě umělkyně již spolupracovaly na podobném projektu Gammatone, jehož instalace byla přístupná po celý červen 2017 v Artdistrict Pragovka ve Vysočanech na Praze 9. Jana Babincová uvedla, že již chystají další společný projekt.

Pokud máte také chuť realizovat instalaci na míru prostoru Galerie Kostka, můžete využít výzvy k doplnění výstavního programu na rok 2018. Uzávěrka přihlášek je do konce srpna.


jana Babincova

 

Jana Babincová se narodila v roce 1977 ve Vyškově. Vystudovala výtvarnou výchovu a německý jazyk na Univerzitě Palackého v Olomouci a malbu na fakultě výtvarných umění VUT Brno. Má za sebou stipendijní pobyty v Německu, Belgii, Nizozemí, Španělsku a Slovensku. Jako lektor spolupracovala s centrem DOX a Muzeem Kampa. Samostatně vystavuje od roku 2002. Pořádá také kreativní worshopy a teambuldingy. Nyní žije a působí v Praze.

 

 

pavla nesverova

 

Pavla Nešverová se narodila v roce 1985. Vystudovala hru na varhany na pražské konzervatoři, grafický design na UPRUM a absolvovala také na Královské akademii v Haagu. Věnuje se jak výtvarné tvorbě tak komponování hudebních skladeb. Kromě domácího prostředí vystavovala v Německu, Nizozemí a USA. Byla finalistkou ceny Czech Grand Design 2014 za vizuální styl festivalu Pražské jaro a získala Cenu Českých center za interdisciplinární přístup.